Dijital dönüşümün habercisi olarak görülebilecek olan ERP’nin (Enterprise Resource Planning) Türkçe karşılığı Kurumsal Kaynak Planlamasıdır. Nedir kısmına gelecek olursak aslında ERP bir şirketin; üretim, finans, operasyon, raporlama ve insan kaynakları faaliyetlerinin yönetilmesini sağlayan bir yazılımsal programdır. İşletmeler, vakıflar, kâr amacı gütmeyen kuruluşlar ve hatta hükümetler, kurumsal kaynak planlamasından yararlanabilir. ERP’nin amacı işletmelerin sahip oldukları kaynakları verimli şekilde değerlendirmesini sağlamaktır.
Peki ERP Şirketlerde Neden Kullanılmalıdır ??
EVEETTT...
Asıl konumuza gelmiş bulunmaktayız. Kurumsal Kaynak Planlaması şirketlerin tüm birimlerindeki verilerinin tek bir havuzda toplanmasının sağlandığı yazılımsal sistemdir. Böylelikle kurum içi faaliyetleri daha proaktif bir şekilde sürdürebilir, verilere erişimin ise daha hızlı gerçekleşmesini sağlayabilir, çeşitli raporlar sunarak hem gelir-gider dengesini hem de personel yönetimini kolaylaştırıp kararlar verirken etki ederek daha doğru karalar vermemizde yardımcı olabilir. Kurumun tüm kaynaklarını verimli bir şekilde kullanılmasını ve planlamasını sağlayarak maliyet açısından da zarar etmesinin önüne geçmektedir. Nasıl yani dediğinizi duyar gibiyim. Hemen cevaplıyorum...
Günümüzde teknoloji artık çok hızlı bir şekilde ilerlemeye başladı. Teknolojinin gelişmesi şirketler açısından da değişikliğe uğramalarına ve eskiden kullandıkları şirket içi veya şirket dışı yöntemlerinden vazgeçmelerine, programlarında değişiklikler yapmalarına sebep oldu. Örnek verecek olursak teknolojinin bu kadar gelişmediği dönemlerde şirketler verilerini sadece belgelerle arşivlemekteydiler. Planlama yaparken, rapor hazırlarken sadece belgeler üzerindeki verilerden ilerleyip raporlarını da bu verilere göre hazırlamaktaydılar. Hatta bazen arşivleme yapmayan anlık kayıtlarla şirketinin devamlılığını çok rahat bir şekilde sağlayabilenler bile vardı. Böyle bir sistemde şirketlerin rahat bir şekilde ilerlemesi sizce de çok garip değil mi?
Garip ama gerçek...
Böyle bir dönemeden şu anki döneme geçiş hızlı bir şekilde gerçekleşti ve artık işletmelerin bu şekilde ilerlemesi çok zor. Veriler çok fazlalaştı, rakipler arasında rekabet unsurlarında değişiklikler yaşandı ve artık çağa uyum sağlayamayan firmaların ayakta kalması da dijital dönüşüme bağlandı. Çünkü dijitalleşmeye ayak uyduramayan bir şirketin ömrü çok uzun değildir.