Çağımızın akıl almaz hızlı dijital dünyada yaşarken, dijitalleşme kelimesini sıklıkla duyuyoruz. İşletmeler, ekonomi ve toplum dijital bir dönüşüm yaşıyor. Artık bir zorunluluk haline geldi ve 7’den 70’e herkes bu yöne evriliyor.
Peki dijitalizasyon veya dijitalleşme kelimesi tam olarak nedir? Firmalar için değer yaratır mı? Ne tür fırsatlar sunmaktadır? Dijital süreçte firmaların karşılaşabileceği zorluklar nelerdir?
Bu yazımız ile sizlere bu ve bunun gibi pek çok sorunun yanıtını vermeyi umut ediyoruz. O halde dijitalleşme kavramının derinliklerine inelim😊
Bilgi teknolojilerini kullanarak değer yaratmak ve bunu bir iş modelini olarak benimsemek dijitalleşmektir. Dijitalleşme ile amacımız, çağa ayak uydurmanın yanında, firmalardaki iş ve iş süreçlerini daha hızlı ve daha düşük maliyetlerle yüksek kaliteli çıktılar elde etmektir.
Müşterilerin işletmelerden beklentileri hızlı bir hizmettir. Genelde anında ürünlerini almak isterler. Bu durum ise işletmeleri müşterilerin ihtiyaçlarına yönelik değişimlere iter. Günümüzün ihtiyaçlarını karşılamak içinse işletmeler dijital dönüşümlerini sağlıyor.
Dijital dönüşümün ortak ve en büyük yararlarından birisi kağıtsız bir ortam oluşturmasıdır. Öncelikle internet tabanlı programlar, uygulamalar ile başlar IoT, Blokchain gibi büyük dönüşümlerle devam eder. Bu uygulamalar ise artık işletmelerin hem iç hem de dış görevleri için itici bir güçtür.
Dijital dönüşümü reddeden işletmeler yakın zamanda yok olmakla yüzleşebilirler. Bunun en büyük örneğini ise yakın zamanda tanık olduğumuz pandemi sürecinde gözlemledik. Peki neden yok oluyorlar sorusunun yanıtı nedir? Çünkü ürün veya hizmetlerine olan ilgilerini kaybediyorlar. Müşteri kitlesine ulaşamıyor ya da bu kitleyi memnun edemiyorlar. Bunun en önemli örneklerinden birisi Nokia’dır. Bir zamanlar herkesin elinde olan bu marka akıllı telefonlara yönelik teknolojiyi benimseyemediği için artık adını duymuyoruz bile.
Peki başarılı bir dijitalleşme için neler gerekir?
Dijitalleşmek önemli evet, ancak doğru şekilde dijitalleştirmek daha önemlidir. Çünkü bu konuda ortalıkta gezinen oldukça fazla bilgi kirliliği vardır ve bunlar işletmeler için kaosa sebep olabilir.
Başarılı bir dijital dönüşüm için gerekli olan bazı bileşenler vardır. Bunları kısaca şu şekilde sıralayabiliriz.
1. Kusursuz bir Dijitalleşme Stratejisi
2. Dijital bir organizasyon
3. Dijital iş modelleri
4. Çevik Metodolojiler
5. Esnek bir BT altyapısı